Mikrohusprat
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Økologisk Isolasjon

3 posters

Go down

Økologisk Isolasjon Empty Økologisk Isolasjon

Poste by sebaz Ons Feb 11, 2015 11:23 am

Har dere forslag til økologisk isolasjon med høy R verdi? Vi har sett på alt fra vakum isolasjon fra Panasonic til avis biter. Høy verdi må måles mot vekten på isolasjonen også.

sebaz

Posts : 19
Join date : 11.02.2015

Til Toppen Go down

Økologisk Isolasjon Empty Re: Økologisk Isolasjon

Poste by matiasa Man Feb 16, 2015 11:19 pm

Har høyrt at det fungerer dødsbra å stable tomme forseglede øl/brusbokser i rammeverket, og så tette de små mellomrommene med fugeskum. Då har du jo luft som står stille, som er utruleg effektivt, og isolasjonen vert veldig lett. Det som er dumt er jo at rammeverket i så fall må bestå av lekter som er fire tommer breie. Norgesglass og vinflasker fungerer også, men då er du over på eit stort inngrep i utsjånad, og det veg mykje. Sikkert veldig stileg med lys gjennom ein slik vegg. :-)

matiasa
Admin

Posts : 41
Join date : 04.02.2015

http://minihuset.wordpress.com

Til Toppen Go down

Økologisk Isolasjon Empty Re: Økologisk Isolasjon

Poste by Surrehue87 Fre Feb 27, 2015 7:12 pm

Jeg vet ikke med dere andre, men jeg hadde i alle fall hatt vanskelig for å bokstavelig talt "bo i en blikkboks". Hehe...

Jeg mener cellulosefiber er økologisk og godt egnet! Det er visstnok også noen som produserer isolasjonsmateriale av gammelt avispapir, kanskje ikke helt økologisk, men i allle fall er det resirkulert.

Begge deler må tilsettes stoffer for brannsikkerhet.

Surrehue87

Posts : 51
Join date : 07.02.2015

Til Toppen Go down

Økologisk Isolasjon Empty Re: Økologisk Isolasjon

Poste by Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet