Mikrohusprat
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Hjulbrønner, varmetap og vanntetting

2 posters

Go down

Hjulbrønner, varmetap og vanntetting Empty Hjulbrønner, varmetap og vanntetting

Poste by Daniel horne Tor Mar 26, 2015 1:33 am

Ser at det er mange bilder av mikrohus der skjelettet er bygd rundt hjulbrønnen, så ligger bare lekter med vindtette plater, og ytterveggen utenpå der. Og ytterveggen er bare kappet så endeved eller stålplater står mot hjulbrønnen. (Se bilde) http://livinggreenmag.com/wp-content/uploads/2012/01/tiny_home_bg1.jpg

Hvordan funker dette med nedbør? For dette blir jo en skjøt der vann kan renne inn. Eg ville ha skrudd opp et beslag som gikk fra ytterveggen over hjulbrønnen, og overlappet den så vann rant over og ned. Men mange gjør tydeligvis ikke dette. Så det må funke som det er...

Og på den måten de er bygd med skjelettet rund hjulbrønnen, kan heller ikke dette stedet isolerest. Noen som vet hvor mye varme som slipper ut her?

Daniel horne

Posts : 19
Join date : 16.03.2015

Til Toppen Go down

Hjulbrønner, varmetap og vanntetting Empty Re: Hjulbrønner, varmetap og vanntetting

Poste by kristinalland Fre Apr 17, 2015 8:16 pm

Her er en film som viser isolering av hjulbrønn, vet ikke om det besvarer noen spørsmål, men det viser jo hvertfall at det er mulig å isolere.

https://www.youtube.com/watch?v=ul5dhy6gQxk

kristinalland

Posts : 61
Join date : 25.02.2015

Til Toppen Go down

Hjulbrønner, varmetap og vanntetting Empty Re: Hjulbrønner, varmetap og vanntetting

Poste by Daniel horne Ons Apr 22, 2015 6:14 pm

Det var dette eg mente. Innvendig isolering er greit. Og på hengeren de fikk kjøpt, var det en "kant" som gjør at vann ikke kan komme inn gjennom der ytterveggen treffer toppen av skjermen som går over hjulet. Men de fleste hengere er bygd uten denne "kanten". Som eg har forstått det, er det noen som tetter med silikon her...

Daniel horne

Posts : 19
Join date : 16.03.2015

Til Toppen Go down

Hjulbrønner, varmetap og vanntetting Empty Re: Hjulbrønner, varmetap og vanntetting

Poste by Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet