Mikrohusprat
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

mannskapsvogn / byggevogn / "Bauwagen" som alternativ

2 posters

Go down

mannskapsvogn / byggevogn / "Bauwagen" som alternativ Empty mannskapsvogn / byggevogn / "Bauwagen" som alternativ

Poste by maxkoenig1972 Lør Mai 16, 2015 5:39 pm

Hi dere

i Tyskland har det vært  et alternativ å bo i såkallte "byggevogn" / "Bauwagen". Eller heter de "mannskapsvogn" på norsk? De klassiske er bygget av tre med avrundet tak og ser veldig fine ut. Et eksempel her:
http://www.clickclackgorilla.com/the-past-the-present-and-the-future-my-tiny-house/

Mer bilder når du søker "Bauwagen" ... i storbyer finnes det ofte alternative grupper som bor sammen i en "Bauwagensiedlung" med flere slike "Bauwagen"

Jeg tenker meg at fordelen kunne være at man ikke må bygge et helt tiny hus, men bare innvendig bygger ut et eksisterendes vogn. Det ville bety at selve vogn har alle tillatelser for å kjøres på veien siden den ble bygget for å transporteres fra byggeplass til byggeplass.

Men ... her er spørsmålet mitt ... finnes slike type mannskapsvogn byggevogn i Norge? Det eneste jeg finner er sånne stygge plastversjoner ... ? Import er vel mer komplisert ....

Max

maxkoenig1972

Posts : 3
Join date : 16.05.2015

Til Toppen Go down

mannskapsvogn / byggevogn / "Bauwagen" som alternativ Empty Re: mannskapsvogn / byggevogn / "Bauwagen" som alternativ

Poste by Surrehue87 Tir Mai 26, 2015 8:51 am

Har ikke så mye svar på det du lurer på, men synes det er en interessant ide! Skal følge litt med etter dette, også!
Når jeg tenker meg om, så mener jeg å ha lest en blogg om kar som hadde noe tilsvarende som pendlerleilighet her i Norge. Jeg mener det i alle fall var en pendlerleilighet. Det var i forbindelse med jobben hans på en ferje eller noe slikt. Skal se om jeg finner tilbake til bloggen hvor jeg leste om dette.

Surrehue87

Posts : 51
Join date : 07.02.2015

Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet