Mikrohusprat
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Stavanger, jeg er interessert i å bygge en på 20m2

5 posters

Go down

Stavanger, jeg er interessert i å bygge en på 20m2 Empty Stavanger, jeg er interessert i å bygge en på 20m2

Poste by StavangerVoss78 Ons Mar 18, 2015 5:39 pm

Hei alle!
Mitt navn er Kenneth Hagen 36år fra Stavanger. Jeg er interessert i å bygge meg et mikrohus på 20m2, viser til modellen på tinyhousebuild.com
Jeg er industrimekaniker offshore og ikke tømrer, men leier meg ut som montør via eget firma. Jeg har vært med på å bygge flere hytter, hus og garasjer og anser meg som "kyndig" Men for å sikre meg så har jeg alliert meg med en god bekjent som er tømrermester og som og er interessert i å bygge mikrohus. Jeg støtter opprettelsen av en f.eks "Norsk Mikrohus Forening" og bidrar gjerne.

Noen andre som er interessert i modellen til Andrew Morrison på Tinyhousebuild?

StavangerVoss78

Posts : 3
Join date : 17.03.2015

Til Toppen Go down

Stavanger, jeg er interessert i å bygge en på 20m2 Empty Re: Stavanger, jeg er interessert i å bygge en på 20m2

Poste by kristinalland Ons Mar 18, 2015 6:09 pm

Velkommen, Kenneth Smile

Kjekt at det er noen på forumet som faktisk kan noe om bygging, hehe.

hOMe kjenner jeg ganske godt, har vel sett og lest det meste som er å finne om den på nettet Smile Jeg er litt spent på husplanene dine og hvordan du skal få det til under 3,5 tonn eller om du skal bygge på lastebilhenger, eventuelt som en fast konstruksjon. Jeg kjenner ikke regelverket godt nok for bolighus/hytter, men det er nok en grunn til at de fleste som vil bygge smått tvinges til å unngå dem ved å bygge på henger. Det er nok også ganske greit å slippe papirmølla og medfølgende gebyrer for å søke om byggetillatelse i kommunen. På henger kan du begynne å bygge når du vil.

kristinalland

Posts : 61
Join date : 25.02.2015

Til Toppen Go down

Stavanger, jeg er interessert i å bygge en på 20m2 Empty Re: Stavanger, jeg er interessert i å bygge en på 20m2

Poste by Surrehue87 Tir Mar 24, 2015 5:49 pm

Velkommen ja! Hyggelig at forumet vokser!

Interessant poeng fra kristina helt på slutten der. Det betyr jo også at kan bygge et minihus på henger og så flytte det over på en passende grunnmur når man har søkt kommunen. Selv føler jeg det er mer aktuelt for min del!

Surrehue87

Posts : 51
Join date : 07.02.2015

Til Toppen Go down

Stavanger, jeg er interessert i å bygge en på 20m2 Empty Re: Stavanger, jeg er interessert i å bygge en på 20m2

Poste by Byggmann Bob Tir Jan 12, 2016 8:01 pm

Hei Kenneth

Det var litt morsomt og lese innlegget dit ettersom det var en del ting vi har tilfelles. Jeg er 36.år, jeg jobber selv offshore og på fritiden driver jeg eget firma og bygger/snedkre litt (leier meg ut)

I et annet fora her på mhp nevner jeg også det huset på tinyhousebuild som et farvorit og noe av det jeg gjerne vil bygge Smile
Det er et utrolig gjennomført bygg han Andrew Morrison har.
Min eneste bekymring vekten på 7,7 tonn, det blir umuligt på en 3500.kg
henger. Har du tenkt på 7500.kg henger med lettlastbil?
Se min kommentar under posten: Valg av henger

Ser frem til og følge dit prosjekt Smile

Byggmann Bob

Posts : 7
Join date : 12.01.2016

Til Toppen Go down

Stavanger, jeg er interessert i å bygge en på 20m2 Empty Re: Stavanger, jeg er interessert i å bygge en på 20m2

Poste by birk_haaland@hotmail.com Søn Jan 17, 2016 9:24 pm

Hei alle,

Det er så kjekt å se at folk er gira på tiny houses on wheels. Jeg er 25 og bor også i Stavanger. Jobbet offshore før krisa men ble sakt opp. Tenkte å utdanne meg til tømrer, slik at jeg kan mer om bygg og hvordan bygge prossesen er. Så kansje om noen år er jeg også i gang. Viss noen trenger hjelp i Stavnager området så er det bare å si i fra. Ønsker å få litt insikt i hvordan det er å gå i gang med et slikt prosjekt.

Og lykke til med byggingen Kenneth og eventuelt andre.

Birk

birk_haaland@hotmail.com

Posts : 1
Join date : 17.01.2016

Til Toppen Go down

Stavanger, jeg er interessert i å bygge en på 20m2 Empty Re: Stavanger, jeg er interessert i å bygge en på 20m2

Poste by Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet