Mikrohusprat
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Stavanger, jeg er interessert i å bygge en på 20m2

5 posters

Go down

Stavanger, jeg er interessert i å bygge en på 20m2 Empty Stavanger, jeg er interessert i å bygge en på 20m2

Poste by StavangerVoss78 Ons Mar 18, 2015 5:39 pm

Hei alle!
Mitt navn er Kenneth Hagen 36år fra Stavanger. Jeg er interessert i å bygge meg et mikrohus på 20m2, viser til modellen på tinyhousebuild.com
Jeg er industrimekaniker offshore og ikke tømrer, men leier meg ut som montør via eget firma. Jeg har vært med på å bygge flere hytter, hus og garasjer og anser meg som "kyndig" Men for å sikre meg så har jeg alliert meg med en god bekjent som er tømrermester og som og er interessert i å bygge mikrohus. Jeg støtter opprettelsen av en f.eks "Norsk Mikrohus Forening" og bidrar gjerne.

Noen andre som er interessert i modellen til Andrew Morrison på Tinyhousebuild?

StavangerVoss78

Posts : 3
Join date : 17.03.2015

Til Toppen Go down

Stavanger, jeg er interessert i å bygge en på 20m2 Empty Re: Stavanger, jeg er interessert i å bygge en på 20m2

Poste by kristinalland Ons Mar 18, 2015 6:09 pm

Velkommen, Kenneth Smile

Kjekt at det er noen på forumet som faktisk kan noe om bygging, hehe.

hOMe kjenner jeg ganske godt, har vel sett og lest det meste som er å finne om den på nettet Smile Jeg er litt spent på husplanene dine og hvordan du skal få det til under 3,5 tonn eller om du skal bygge på lastebilhenger, eventuelt som en fast konstruksjon. Jeg kjenner ikke regelverket godt nok for bolighus/hytter, men det er nok en grunn til at de fleste som vil bygge smått tvinges til å unngå dem ved å bygge på henger. Det er nok også ganske greit å slippe papirmølla og medfølgende gebyrer for å søke om byggetillatelse i kommunen. På henger kan du begynne å bygge når du vil.

kristinalland

Posts : 61
Join date : 25.02.2015

Til Toppen Go down